Sunday 21 February 2016

Perpisahan

PERPISAHAN

         Perit seperti peria, namun kenangannya manis seperti honey. Begitu juga dengan diri kita sebagai khalifah di bumi Allah. Pertemuan dan perpisahan kita dengan ROH. Kita bertemu dengan dengan ROH bermula dari perut seorang ibu dan berpisah ketika Malaikat Maut menjemput. Okay, saya bukan nak tazkirah sebenarnya. Tapi begitulah, kita manusia yang sering lalai dan hanyut dalam arus globalisasi kini. Begitu juga dengan diri saya sendiri. Saya mengalami perpisahan bukan sekali, bukan dua kali. Namun, berkali-kali. Berpisah dengan keluarga, rakan dan guru. takde maknanya nak berpisah dengan boyfriend.tak berminat.

           First, perkara paling sedih dalam hidup ialah berpisah dengan kawan seperjuangan di SmaKhairiah(K.Terengganu) especially my class. Merekalah kawan yang menolong ketika saya jatuh dan seiring ketika saya senang.




*graduasi*


*hadoii selfie lebih ni*

           Namun begitu, tak lupa juga kepada guru-guru yang telah mendidik saya dari saya hyper,banyak mulut,suka tanya soalan lebih sampai cikgu bosan,suka buat bising sehingga pandai duduk diam sikit. hehe

        Assalamualaikum, sekian coretan saya pada harri ini. Taqabbalallahhuminnawaminkum. Allahummayassirwalatuassir Tammimbilkhair. Lahaulawala kuwwatailla billah hil alihilazim. 

No comments:

Post a Comment